Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Denk je dat je sociale media onder de knie hebt? Twijfel je of je berichten wel aankomen? Lees verder voor meer grip op je online aanwezigheid!

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Heb jij de touwtjes in handen op sociale media?

In een wereld waar digitale aanwezigheid belangrijker is dan ooit, vormen sociale media de kern van onze dagelijkse interacties. We gebruiken deze netwerken om in contact te komen, elkaar te informeren en onszelf te amuseren. Maar heb jij wel echt de controle over wat sociale media jou voorleggen?

Het mysterie van algoritmes

Netwerken zoals Facebook, Instagram en Twitter werken met algoritmes die bepalen wat jij te zien krijgt. Deze formules zijn ingewikkeld en nemen ontelbaar veel variabelen mee, zoals je vorige activiteit, de populairste content, en de tijd dat iets gepost wordt. Dit maakt dat zelfs als je fantastische content maakt, het geen garantie is dat je volgers dit ook daadwerkelijk zien.

Beperkte invloed

Je merkt dat je maar beperkt invloed hebt op het moment dat je content onder de aandacht komt van je volgers. Dat kan nogal demotiverend werken, zeker als je via sociale media juist je klanten wilt bereiken. Er bestaan tips om algoritmes iets beter te doorgronden, zoals het plaatsen van berichten op specifieke momenten of het gebruiken van bepaalde hashtags, maar niemand kent de exacte werking.

Communiceren met controle

Gelukkig is er een manier om meer controle te krijgen over je communicatie: nieuwsbrieven. Met een nieuwsbrief heb je een directe lijn met je klanten zonder tussenkomst van algoritmes. Je weet dat wat je stuurt, ook echt wordt bezorgd.

  • Direct in de inbox: Je nieuwsbrief belandt recht in de inbox van je klanten, waardoor je veel meer zichtbaarheid krijgt.
  • Zelf de timing bepalen: Jij kiest het moment waarop je nieuwsbrief gelezen kan worden, wat je veel controle geeft over je communicatie.
  • Persoonlijke benadering: Nieuwsbrieven laten je toe om doelgericht te communiceren en maatwerk te leveren aan verschillende doelgroepen.
  • Meten is weten: Met e-mailmarketingtools krijg je inzicht in hoe je nieuwsbrieven presteren, zoals het aantal keer dat ze geopend worden, hoe vaak erop geklikt wordt en welke conversies het oplevert.

Nieuwsbrieven zijn de ideale aanvulling om weer grip te krijgen op wanneer en op welke manier je zichtbaar bent voor je klanten. Combineer je sociale media slim met nieuwsbrieven, dan bouw je een stevige en veelzijdige communicatiestrategie die volledig is afgestemd op wat je doelgroep nodig heeft.


Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Wij hebben destijds voor Contaqt gekozen omdat wij onze klanten graag via nieuwsbrieven wilde bereiken en dat ook wilde monitoren.
Shirani Arnken
Berkenrode Assurantiën
    
Persoonlijke benadering is erg prettig. Ze nemen echt de tijd.
Peter van Haaften
Van Haaften Advies
    
Wij hebben destijds voor Contaqt gekozen omdat wij onze klanten graag via nieuwsbrieven wilde bereiken en dat ook wilde monitoren.
Shirani Arnken
Berkenrode Assurantiën

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Instagram en nieuwsbrieven: het perfecte duo voor jouw marketing

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Vergroot je omzet met elke klik: e-mailstrategieën die écht verkopen