Mijn klant zit niet op nieuwsbrieven te wachten. Dat is de stellige overtuiging van veel adviseurs. Maar klopt dat wel?
Mijn klant zit niet op nieuwsbrieven te wachten. Dat is de stellige overtuiging van veel adviseurs. Maar klopt dat wel?
Die overtuiging is vaak gebaseerd op verkeerde veronderstellingen. Je hebt vermoedelijk zelf een hekel aan een volle mailbox met alleen met acties van bedrijven. Om die reden verwacht je dat jouw klanten ook niet op nieuwsbrieven zitten te wachten.
Dat begrijpen wij volkomen. Daar hebben we zelf ook een hekel aan.
Laten we eens naar de cijfers kijken. Onze gebruikers versturen immers al jaren nieuwsbrieven naar hun klanten. We hebben dus een behoorlijke database met statistieken opgebouwd.
Uit deze cijfers blijkt dat maar liefst gemiddeld 44% de nieuwsbrief opent. En dat is erg goed! Als we naar het gemiddelde in Nederland voor alle branches kijken dan ligt het percentage rond de 38% (Cijfers: DDMA Nationale E-mail Benchmark)
Dat ligt aan de onderwerpen van de nieuwsbrief. Uit de statistieken blijkt dat consumenten graag lezen over alles dat met geld te maken heeft.
Daarnaast zijn de nieuwsbrieven informatief van aard. Dat weet de lezer ook te waarderen. Het is prima om af en toe een commerciële nieuwsbrief te versturen, mits de verhouding informatie / commercie maar gezond blijft.
Ook al heeft je klant de nieuwsbrief niet gelezen dan is de verzending toch waardevol geweest. Je bent weer even in zijn mailbox verschenen en daarmee -heel kort- op zijn netvlies. Dit draagt bij aan de (onbewuste) merkbeleving.
Uit de statistieken blijkt ook dat de openingspercentages toenemen zodra je regelmatig een nieuwsbrief verstuurt. Daarom adviseren wij minimaal tweemaal per maand een nieuwsbrief te versturen.
Aan de slag?
Wil je direct aan de slag? Dan hebben we 2 oplossingen voor je. Allereerst kun je (met een beetje hulp van ons) het zelf doen. Ga je voor totale gemak? Dan kun je ook alles aan ons uitbesteden.
Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.
Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijnDankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."
Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."
Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.
Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.
Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.