Waarom je klanten wél op je nieuwsbrief zitten te wachten (en hoe je ze blij maakt)

Denk je dat je klanten geen zin hebben in nóg een mailtje in hun inbox? Misschien ben je bang dat je nieuwsbrief als spam wordt gezien? Niets is minder waar!

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Denk je dat je klanten geen zin hebben in nóg een nieuwsbrief? Think again! Uit onderzoek blijkt dat mensen juist graag op de hoogte blijven van bedrijven waar ze een band mee hebben. Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw nieuwsbrief met open armen wordt ontvangen? We leggen het je uit!

Wat willen je klanten echt?

Je klanten zitten misschien niet te wachten op een volle inbox, maar ze willen wel:

  • Op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen
  • Exclusieve aanbiedingen krijgen
  • Handige tips en tricks ontvangen
  • Het gevoel hebben dat ze 'erbij horen'

Zo maak je je klanten blij met je nieuwsbrief

  1. Geef waardevolle content Deel informatie waar je klanten echt iets aan hebben. Denk aan tips over hypotheken, uitleg over nieuwe verzekeringen of handige weetjes over financiën.
  2. Wees persoonlijk Gebruik de naam van je klant en pas de inhoud aan op hun interesses.
  3. Timing is alles Verstuur je nieuwsbrief op een moment dat je klanten er tijd voor hebben. Experimenteer met verschillende verzendtijden.
  4. Maak het visueel aantrekkelijk Een overzichtelijke layout en mooie beelden maken je nieuwsbrief fijner om te lezen.
  5. Bied exclusiviteit Geef je nieuwsbrieflezers iets wat anderen niet krijgen. Dat kan een aanbieding zijn, maar ook eerder toegang tot nieuwe diensten.

Inzicht: De kracht van consistentie

Het geheim van een succesvolle nieuwsbrief? Consistentie! Door regelmatig waardevolle content te sturen, bouw je een band op met je klanten. Ze gaan uitkijken naar jouw mailtje in hun inbox.

Aan de slag!

Klaar om je klanten blij te maken met je nieuwsbrief? Met onze nieuwsbriefmodule maak je in een handomdraai professionele mails die je klanten echt willen lezen. Je krijgt kant-en-klare content, afgestemd op jouw branche. Zo houd je makkelijk contact met je klanten, zonder dat het je veel tijd kost.

Nieuwsgierig? Check onze nieuwsbriefmodule en ontdek hoe makkelijk het kan zijn!

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Wij hebben destijds voor Contaqt gekozen omdat wij onze klanten graag via nieuwsbrieven wilde bereiken en dat ook wilde monitoren.
Shirani Arnken
Berkenrode Assurantiën
    
"Eenvoudig in gebruik!"
Heleen van den Bos
Hypotheken
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Instagram en nieuwsbrieven: het perfecte duo voor jouw marketing

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Vergroot je omzet met elke klik: e-mailstrategieën die écht verkopen