Het laatste wat je als bedrijf wil, is dat de ontvanger jouw nieuwsbrief als spam ziet. Er zijn een aantal manieren om spam klachten te voorkomen.
Voorkom SPAM klachten met deze 5 tips
Het laatste wat je als bedrijf wilt, is dat de ontvanger jouw nieuwsbrief als spam ziet. Er zijn een aantal manieren om spamklachten te voorkomen.
#1 Verificatieproces
Een goede manier is het gebruik maken van de double opt-in. Deze verificatie bestaat uit het verzenden van een e-mail naar de ontvanger, met daarin een vraag om bevestiging. De ontvanger kan deze geven door te reageren of een link aan te klikken. Zo verleent de klant toestemming voor het krijgen van nieuwsbrieven.
#2 Toestemming vragen
Het vragen van toestemming is in alle gevallen aan te bevelen. Hoewel je mag communiceren met je eigen klanten, is toestemming vereist als je commerciële mailingen wilt gaan versturen. Als je vooraf toestemming vraagt voorkom je boze reacties van je (potentiële) klanten.
#3 Koop geen lijsten
Het kopen van mailinglijsten is niet toegestaan en zeker af te raden. Ook het gebruiken van andermans lijsten is in veel gevallen niet toegestaan en wordt niet aangeraden. Het lijkt verleidelijk en makkelijk, maar zorgt voor veel spamklachten.
#4 Duidelijke uitschrijflink
Een e-mail relatie met je klant kun je niet forceren. Zorg er dus voor dat de uitschrijflink goed zichtbaar is, zodat de ontvanger zich op elk moment kan afmelden. Als klanten geen uitschrijfmogelijkheid zien, zullen zij de e-mail snel als ongewenst (spam) markeren. Plaats de link voor het gemak van de klant onderaan de e-mail.
#5 Zorg voor transparantie
Wees eerlijk en transparant naar de ontvanger toe. Als ze zich abonneren op een maandelijkse nieuwsbrief, voorzie ze dan ook maandelijks van een nieuwsbrief. Wil je vaker e-mailen of andere content versturen? Maak dan verschillende e-mailinglijsten met ieder een eigen opt-in proces.
Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.
Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijnDankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."
Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."
Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.
Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.
Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.