Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Wil je dat jouw nieuwsbrief eruit springt in een volle inbox? Leer hier de kunst van een onweerstaanbare onderwerpregel!

Betekenis van een onderwerpregel

De eerste indruk die je maakt in de inbox van je lezer, is door de onderwerpregel van je nieuwsbrief. Dit is de trigger die beslist of jouw nieuwsbrief wel of niet geopend wordt. Het is belangrijk om te weten dat ongeveer 35% van de ontvangers besluit je nieuwsbrief te openen puur gebaseerd op deze ene regel.

Urgentie creëren: speel in op FOMO

FOMO, de angst om iets te missen, kan een krachtige tactiek zijn. Door onderwerpregels te gebruiken als 'Ontdek 3 geheimen over...' of 'Mis deze unieke deal niet...', speel je in op deze angst. Jij wekt de indruk dat de ontvanger snel moet handelen, wat urgentie toevoegt aan je boodschap.

Wek nieuwsgierigheid met een vraag

Door een prikkelende vraag te stellen in je onderwerpregel, maak je lezers nieuwsgierig. Een voorbeeld kan zijn: 'Ken jij de must-have verzekeringen?' Hierdoor gaat je lezer nadenken en wil hij meer weten. Die nieuwsgierigheid kan ervoor zorgen dat je mail meteen geopend wordt.

Interesse prikkelen: wat zit erin?

Kies voor een inhoudelijke aanpak in plaats van een algemene onderwerpregel zoals 'Nieuwsbrief maart 2023'. Gebruik liever iets dat interesse opwekt, zoals 'Is de spaarrente eindelijk gestegen?'. Zorg ervoor dat je lezer direct weet wat de essentie is en dat je zijn interesse prikkelt. Maar let op: blijf eerlijk en zorg dat de inhoud aansluit bij de verwachting die je wekt.

Pre-header: vergroot je kans

De pre-header is het tekstje dat naast de onderwerpregel verschijnt en geeft een extra kans om de lezer te overtuigen. Gebruik het om jouw onderwerpregel aan te vullen en de nieuwsgierigheid verder aan te wakkeren.

Karaktersondergrens in acht nemen

Tenslotte, houd rekening met het aantal zichtbare karakters op verschillende devices. Voor mobiele gebruikers is 30-35 karakters het maximum, terwijl je voor desktopgebruikers tot 50 karakters kunt gaan.

Door deze adviezen ter harte te nemen, verbeter je de kans aanzienlijk dat jouw nieuwsbrief de aandacht krijgt die het verdient.


Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Een mooie aanvulling op mijn online dienstverlening!
Maarten Prins
VZP Bedrijven B.V. en DoeHetZelfAOV.nl
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?