Een goede verzendreputatie is belangrijk als het gaat om het versturen van e-mails. Je kunt zelf een aantal stappen nemen om de reputatie te verbeteren.
Je verzendreputatie verbeteren
Een goede verzendreputatie is belangrijk als het gaat om het versturen van e-mails. Je kunt zelf een aantal stappen nemen om de reputatie te verbeteren.
Een slechte verzendreputatie betekent dat de mailserver (van de ontvanger) jouw e-mails blokkeert. Dit heeft vervolgens een slechte aflever- en openratio tot gevolg. Het gevolg hiervan is dat de betrokkenheid bij jouw nieuwsbrief afneemt. Dat zorgt er vervolgens weer voor dat nog meer mailservers jouw emails gaan blokkeren. Enzovoort. Kortom, je komt in een vicieuze cirkel terecht die moeilijk te doorbreken is.
Wat kun je zelf doen?
Je hebt zelf ook invloed op de verzendreputatie. We noemen hieronder drie factoren waar je zelf grip op hebt. Als je hier aandacht aan besteedt, dan verbeter je onmiddellijk de verzendreputatie.
Doe het zelf 1: Waardevolle inhoud
Zorg ervoor dat de inhoud van jouw nieuwsbrief waardevol is voor de ontvanger. Hiermee verhoog je de interactie en daarmee automatisch de verzendreputatie.
Doe het zelf 2: Mailinglijst opschonen
Probeer met enige regelmaat je mailinglijst op te schonen. Zo voorkom je dat je onnodig blijft mailen naar inactieve adressen die ervoor zorgen dat jouw verzendreputatie omlaag gaat.
Doe het zelf 3: Segmenteren
Eenmaal opgeschoond, kun je jouw mailinglijst ook nog segmenteren. Een kleine, actieve groep is veel waardevoller dan een grote ongecategoriseerde groep abonnees. Je kunt ze op deze manier meer persoonlijkere nieuwsbrieven sturen.
Wat regelen wij?
Een verzendreputatie bouw je niet eenvoudig zelf op en wordt meestal gedaan door professionele verzenders (zoals die van Contaqt). Wij monitoren en optimaliseren dagelijks jouw verzendreputatie en sturen bij waar dat nodig is. Met andere woorden: wij regelen het technische gedeelte. In combinatie met bovenstaande tips zorgt dat ervoor dat jouw verzendreputatie goed is.
Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.
Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijnDankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."
Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."
Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.
Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.
Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.