De geheime ingrediënten van een succesvolle welkomstmail

Hoera, je hebt een nieuwe abonnee voor je nieuwsbrief! Maar hoe zorg je ervoor dat ze ook echt enthousiast worden en blijven? Het geheim zit 'm in je welkomstmail.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Yes! Iemand heeft zich ingeschreven voor je nieuwsbrief. Maar hoe zorg je ervoor dat je nieuwe abonnee meteen enthousiast wordt? Met een ijzersterke welkomstmail natuurlijk! We delen de geheime ingrediënten voor een welkomstmail die indruk maakt.

Waarom is je welkomstmail zo belangrijk?

Je welkomstmail is vaak de eerste echte 'ontmoeting' tussen jou en je nieuwe abonnee. En je weet wat ze zeggen: je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk! Een goede welkomstmail:

  • Maakt je nieuwe abonnee enthousiast
  • Zet de toon voor je toekomstige mails
  • Leidt vaak tot hogere open rates voor je volgende mails

De geheime ingrediënten voor een topwelkomstmail

  1. Een pakkende onderwerpregel Begin met een knal! "Welkom bij onze nieuwsbrief" is een beetje saai. Probeer iets als "Jouw financiële toekomst begint hier, [Naam]!"
  2. Een warm welkom Maak het persoonlijk. "Hoi [Naam], wat tof dat je erbij bent!" klinkt al een stuk vriendelijker dan "Geachte heer/mevrouw".
  3. Vertel wat ze kunnen verwachten Leg uit hoe vaak je mailt en wat voor soort content ze kunnen verwachten. Wees eerlijk en realistisch.
  4. Geef meteen waarde Begin direct met het geven van waardevolle info. Deel bijvoorbeeld je top 3 blogs of een handige checklist.
  5. Moedig actie aan Laat je nieuwe abonnee iets doen. Dat kan zo simpel zijn als "Volg ons op LinkedIn" of "Check onze laatste blog".
  6. Maak het makkelijk om contact op te nemen Laat weten dat je open staat voor vragen of feedback. Geef duidelijk aan hoe ze je kunnen bereiken.

Inzicht: De kracht van de eerste indruk

Een goede welkomstmail zet de toon voor je hele relatie met je abonnee. Door meteen de juiste snaar te raken, creëer je een positieve associatie met jouw merk. Dit verhoogt de kans dat ze je toekomstige mails ook zullen openen en lezen.

Klaar voor een warm welkom?

Wil je zeker weten dat je nieuwe abonnees een topwelkomstmail krijgen? Met onze nieuwsbriefmodule heb je in no-time een professionele welkomstmail klaarstaan. We hebben zelfs voorbeelden die je zo kunt gebruiken of aanpassen aan jouw stijl.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen om je e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen? Check onze nieuwsbriefmodule en ontdek hoe makkelijk het kan zijn!

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Wij zijn heel enthousiast over Contaqt!
Susan van der Graaf
De HypotheekAcademie
    
Persoonlijke benadering is erg prettig. Ze nemen echt de tijd.
Peter van Haaften
Van Haaften Advies
    
Continue stroom aan relevante onderwerpen
Michel Dijk
ThuisInGeld

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Instagram en nieuwsbrieven: het perfecte duo voor jouw marketing

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Vergroot je omzet met elke klik: e-mailstrategieën die écht verkopen