Als je zelf al eens een nieuwsartikel geschreven hebt dan heb je wellicht ervaren dat dit veel tijd kost.
Je moet allereerst een onderwerp vinden, daarna informatie verzamelen en uiteindelijk hier een leesbaar stuk van maken. Dat kost je zo 2 uur per nieuwsartikel.
Dit werk hebben wij al voor je gedaan! Onze tekstschrijvers schrijven wekelijks over hypotheken, verzekeringen, pensioen enzovoort.
Eén bundel inbegrepen
Bij je abonnement is één bundel inbegrepen. Per bundel schrijven we 2 nieuwsartikelen per week. Dat zijn er dus ruim 100 per jaar.
Via het menu Artikelen > Bundels zie je op welke bundel je geabonneerd bent.
Een groen winkelwagentje (1) betekent dat je geabonneerd bent op deze bundel.
Een oranje winkelwagentje (2) betekent dat je de artikelen in je mailbox te zien krijgt en dat je ze per stuk kunt afrekenen. Dit leggen we in het volgende onderdeel uit.
Een grijs winkelwagentje (3) betekent dat er niets met deze bundel gebeurt.
Op dit moment hebben we de volgende bundels beschikbaar:
Bundel wijzigen
Wil je liever een andere bundel dan je huidige bundel? Dat kan! Ga hiervoor naar naar je bundel overzicht en klik op 'wijzig'. Vervolgens kun je de gewenste instellingen aangeven.
Jij houdt de controle!
Nadat onze tekstschrijver een artikel heeft geschreven zetten we deze klaar in jouw account. Je ontvangt hiervan een email notificatie zodat je eerst zelf het artikel kunt bekijken voordat deze (de volgende werkdag) op jouw website verschijnt. Tevreden? Dan hoef je niets te doen. Wil je het artikel wijzigen? Ook dat kan. Doe dit dan dezelfde dag.
Zoals je in het vorige onderdeel hebt kunnen lezen zit er één bundel bij je abonnement inbegrepen.
Soms kan het interessant zijn om af en toe ook eens een extra nieuwsartikel aan te schaffen.
Binnen de bundel 'makelaardij' schrijven wij bijvoorbeeld ook nieuwsartikelen die voor een hypotheekadviseur interessant zijn. En andersom.
Los aanschaffen
Heb je slechts af en toe een los artikel uit een bepaalde bundel nodig? Dan kun je deze los aanschaffen.
Werkwijze
1) bundel activeren
Abonneer je dan op deze bundel door te kiezen voor 'ik koop de artikelen per stuk' bij deze instellingen
Je ontvangt dan een mail in je mailbox zodra er een nieuw artikel beschikbaar is. Vervolgens bepaal je zelf of je deze los aanschaft.
Je ziet aan het oranje winkelwagentje (1) welke bundel geactiveerd is om los aan te schaffen.
2) mailbox in de gaten houden
Zodra wij een artikel hebben geschreven ontvang je hiervan een e-mail. Je kunt dan een preview zien van het artikel en klikken op de knop 'koop nu'. De verschuldigde vergoeding wordt aan je factuur toegevoegd.
3) optioneel: delen via Social Media
Nadat je het artikel hebt aangeschaft kun je optioneel dit artikel delen via Social Media. Dat gaat bij een los aangeschaft artikel niet vanzelf.
Als je een nieuwsbrief verstuurt of een artikel via Social Media deelt dan kan de lezer het volledige artikel online verder lezen. Dat kan op 2 manieren. Via onze meer-lezen pagina óf via je eigen website.
Meer lezen pagina
We hebben alvast zo'n pagina voor je gemaakt zodat je direct met Contaqt aan de slag kunt.
De meer-lezen pagina is voorzien van je logo (1) en contact gegevens (2).
Ziet er op zich prima uit. Maar het kan beter!
Jouw website
We hebben ook een plugin beschikbaar zodat je het nieuws eenvoudig op je website toont.
Het nieuws presenteren op jouw eigen website biedt een aantal voordelen.
Aan de slag met onze plugin?
Stuur dan een e-mail naar onze support afdeling. Zij maken dan een code voor je aan die je naar je website bouwer kunt sturen.
Liever zelf aan de slag? Dat kan natuurlijk ook. In onze support handleiding lees je hoe dat werkt.
Naast onze kant-en-klare nieuwsartikelen kun je uiteraard zelf ook een artikel maken.
Zo kun je bijvoorbeeld aankondigen dat je een nieuwe medewerker in dienst hebt. Of je kunt een lokale actie onder de aandacht brengen.
Jouw eigen artikelen verschijnen tussen de artikelen die wij voor je schrijven. Je kunt ze uiteraard ook delen via Social Media en/of via een nieuwsbrief.
We hebben een stappenplan gemaakt dat laat zien hoe dit werkt. Je vindt dit stappenplan in dit help artikel.
Als de nieuwsartikelen op je website staan dan wil je natuurlijk ook dat ze gelezen worden. Je kunt natuurlijk wachten tot een website bezoeker besluit om ook eens een kijkje te nemen op je nieuwspagina.
Wij geloven dat je hier niet op moet wachten maar dat je het nieuws náár je klant toe moet brengen. Hiervoor kun je bijvoorbeeld nieuwsbrieven inzetten.
Voor een extra groot bereik kun je de nieuwsartikelen echter ook delen via Social Media.
Stap 1: koppelen
Allereerst kun je jouw Facebook, Twitter en/of LinkedIn account koppelen.
Hier lees je hoe je je Social Media accounts koppelt:
Facebook: Facebook accounts toevoegen
Twitter: Twitter account toevoegen
LinkedIn: LinkedIn accounts toevoegen
Stap 2: delen maar!
Als je de accounts gekoppeld hebt dan kun je ze gaan gebruiken. Je kunt hierbij kiezen uit:
a) automatisch delen
b) handmatig delen
Tip!
Wij adviseren je om het automatisch delen te activeren. Zo weet je zeker dat je volledig automatisch regelmatig iets op -bijvoorbeeld- je Facebook timeline plaatst.
Je hebt altijd een dag de tijd om een -door ons- klaar gezette post te verwijderen.
Voorbeeld: we schrijven op dinsdag een nieuwsartikel. Deze wordt de volgende dag actief. Je hebt dus dan alsnog de hele dinsdag de tijd om de post uit de wachtrij te verwijderen.
Post plaatsen vanuit artikelen overzicht
Vanuit het artikelen overzicht (menu item: Artikelen > overzicht artikelen) kun je met een paar muisklikken een post plaatsen.
Vervolgens kun je de popup wizard doorlopen en je post plaatsen.
Handmatig een artikel selecteren
Hetzelfde bereik je door te kiezen voor '+nieuwe post' in het menu Social Media.
Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.
Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijnDankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."
Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."
Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.
Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.
Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.